Ugens Tips&Tricks |
|
|
Fredag den 19-01-2007, [Tips&Tricks] - 182 - Gider du læse mine tips?
NB - Se denne mail i html-format (med reklamer) på www.tips-og-tricks.com/pics/2007-01-19/2007-01-19.html Gider du at læse mine tips? Endnu engang er jeg faktisk ret stolt over at kunne præsentere en række tips, som jeg i hvert fald selv har været glad over at opdage. Jeg håber, at du også kan bruge et par stykker af dem. En af mine læsere, som både er på "for absolutte begyndere"-tipsene og denne liste, bad mig om at viderebringe linket for sidste onsdags tip, fordi han mente, at også ikke-begyndere kunne have stor glæde af det. Så i denne uge er der et ekstra tip. Hvis du vil vide, hvordan du kan starte flere programmer på en gang fra menuen Start, skal du se dette tip: www.tips-og-tricks.com/tippet/Start_flere_programmer_p%C3%A5_en_gang Og lad os så komme i gang! Hvor hurtigt læser du? 1. Optag en film uden softwareHvis du har et webcam, kan du optage en lille film og sætte den på nettet, helt uden andet software end en browser. Intet webcam? Måske har du en mikrofon, og så kan du på samme vis optage lyd og sætte det på nettet. Du kan se mit resultat her: http://www.youtube.com/watch?v=YmyRhtUgjnI Læs resten på nettet. Klik på linket her: www.tips-og-tricks.com/tippet/Optag_en_film_uden_software. Vind cykel, videokamera, spisebord & stole i eg til 6 personer, 2. Lav et magasin, du kan bladre iThomas fra Netpressen, www.netpressen.dk har næse for at finde de fedeste tips. Her kommer endnu et af slagsen: Du kan selv lave et blad (magasin), som du kan bladre i, og du kan se siderne vende. Kan det blive mere virkelighedstro? For at lave sådan et blad, skal du bruge et program, og den type plejer at være ret kostbare. Det er det her ikke. Du kan vælge imellem en gratis lite-version og en pro-version. Softwaren findes både til Mac og pc. Du skal bare have siderne enten som pdf eller jpg. Læs resten på nettet. Klik på linket her: www.tips-og-tricks.com/tippet/Lav_et_magasin,_du_kan_bladre_i. Spil Lotto online og få 100 kr. i gave 3. Hent farveskalaen fra billedetHvis du skal lave en hjemmeside og have et bestemt billede eller logo på forsiden, skal farverne på siden helst passe til. Her kommer en måde, der kan give dig skalaen uden besvær. Du kan se et eksempel her: Alt, hvad du behøver at gøre for at få en farveskala, der passer til dit billede, er fortælle, hvor billedet befinder sig på nettet. Læs resten på nettet. Klik på linket her: www.tips-og-tricks.com/tippet/Hent_farveskalaen_fra_billedet. Sådan! Vi har Danmarks billigste webhotel - hvad har du? 4. Skjul en mappe i WindowsHvis du har en mappe på din harddisk, som du ikke vil have, at hvem som helst bare skal kunne få øje på, kan du gøre den usynlig. Metoden er ikke 100 % sikker, for det er nemt at gøre mappen synlig igen, hvis man ved, hvordan man skal gøre, og hvis man mistænker, at der er noget gemt, men børn og forældre, der lige kigger en over skulderen, vil ikke kunne se noget. Læs resten på nettet. Klik på linket her: www.tips-og-tricks.com/tippet/Skjul_en_mappe_i_Windows. Lær at bruge din sjette sans 5. E-mail fra PayPalMange føler sig ikke sikre på, om PayPal nu er risikabelt eller ej. Jeg foretrækker til enhver tid at bruge PayPal, som i hvert fald i Danmark er sikrere end at bruge Visa-kort. Du skal blot være opmærksom på følgende: Når PayPal sender dig en e-mail, vil du altid kunne genkende sådan en e-mail fra svindel på et bestemt punkt: Læs resten på nettet. Klik på linket her: www.tips-og-tricks.com/tippet/E-mail_fra_PayPal. Få en skønhedspakke fra Yves Rocher til 89,-! Det var alt for denne gang :-) God weekend! -- |
Tips&Tricks Tip en ven! Ret dine oplysninger Tilmeld dig Dagens Sjove Tip Afmeld tips i ferien |